דרום אפריקה ומפלי ויקטוריה – לנוסע העצמאי

מזה שנים רבות אנחנו מדברים על טיול לדרום אפריקה אבל תמיד דחינו זאת בגלל חששות. כל הידיעות המתפרסמות בתיקשורת על האלימות ברחובות, הקהילה היהודית שחלק גדול ממנה עלה או יותר נכון לומר ברח משם לאחר האפרטהייד, לא הוסיף לרצון לנסוע. גם לאחר שהחלטנו לנסוע כל מי ששמע התגובה היתה " למה לדרום אפריקה ? מאד מסוכן שם". אבל מצד שני חברים שחזרו סיפרו איזו ארץ מקסימה זו. מה ששיכנע אותנו סופית לנסוע היתה הרצאה ששמענו מידיד שגר שנים מספר בדרא"פ, הוא הרגיע לגמרי וסיפר על מה שלא רואים מרחוק. לאחר ההרצאה הבנו שנפלה החלטה – נוסעים.

ההתלבטות היתה האם לקחת טיול מאורגן או פרטי. מהר מאד הוחלט על טיול פרטי. הנוחות של טיול כזה שווה הרבה. אין קימות מוקדמות מדי בבוקר, אתם קובעים לעצמכם את המסלול לפי העדפה שלכם, הגעתם למקום או לפעילות כלשהי שפחות מעניינת, מקצרים את השהות, שלא לדבר על כל נושא האוכל. – לזה נגיע בהמשך. אנחנו למשל לא רצינו להיות בקרוגר פארק. אין טיול מאורגן שלא כולל את הקרוגר. כיוון שהיינו בטיול בקניה בשלושה ספארים, הבנו שאין לנו מה לחפש בקרוגר.

בעזרת החבר (שהעביר לנו את ההרצאה), הגענו לסוכנת מקומית שטיפלה בטיול בדרא"פ, שהיתה נפלאה. התיקשורת איתה היתה מאד נוחה, היא היתה זמינה כל הזמן החל מהרגע הראשון בארץ ועד לסוף הטיול, ענתה על כל השאלות והבקשות שלנו. במפלי ויקטוריה היתה מישהי אחרת.

מפלי ויקטוריה

התאכסנו במלון    https://www.booking.com/hotel/zw/528-victoria-falls-guest-house.he.html

זה מלון בוטיק קטן, עם 8 חדרים יפים ומרווחים מאד, היחס והשרות היו מעל ומעבר. בעלת המקום, מרדית' עשתה עבורינו את כל סידורי הסיורים והטיולים במקום. היינו במקום 3 לילות, עשינו שייט על נהר הזמבזי, טיול של יום לשמורת הצ'ובה, סיור למפלים והליקופטר מעל למפלים. את כל זה מרדית' אירגנה לנו. התיקשורת איתה היתה בווטסאפ, נוח מאד, וזמינות מצויינת.

מסקנות ממפלי ויקטוריה. אנחנו היינו בתקופת היובש, המפל היה יפה ומרשים מאד אבל לא וואוו. כל מי שראה את מפלי הניאגרה או האיוואסו, הם מרשימים הרבה יותר. ראינו את הפוטנציאל של המפל בשיאו אבל כיוון שכבר מספר שנים יש יובש הרי שזה לא קרה מזמן. עדיין הסיור בהליקופטר היה מרשים במיוחד ושמחנו שעשינו זאת.

שמורת הצ'ובה – אין טיול מאורגן שלא מגיע לשם עם תיאורים מלאיי התפעלות. הסיור בשמורה שאורך כמעט יום שלם מחולק לשניים – טיול ברכב ספארי ושייט על נהר הזמבזי. הסיור ברכב איכזב מאד, ראינו חיות בודדות, השייט לעומת זאת היה הרבה יותר מהנה. תשתדלו לצאת מוקדם בבוקר 06:00, כדאי לא להתקע במעבר הגבול, (לבופוצואנה),

שייט בערב על הזמבזי – מומלץ ביותר. ספינה מפוארת, בסיגנון אנגלי קולוניאלי, עם דרניק וחטיפים תחילה ואחר"כ ארוחת ערב נפלאה. שווה ביותר.

המחירים בזימבבואה גבוהים יחסית למקום, לא זול. האוכל היה מצויין.                                       מסעדה מומלצת – שלושת הקופים.

דרום אפריקה

כפי שרשמתי הסוכנת שלנו היתה מצויינת, אני ממליצה עליה בכל פה   https://www.travelibikitours.co.za/

הסוכנות נקרית " TRAVEL IBIKI " ושם הסוכנת ניקול. גם איתה כל התיקשורת נעשתה בווטסאפ או במייל, התשובות הגיעו מיד כששאלנו, היה מאד מאד נוח . אני מאד מאד ממליצה עליה.

היו לנו שני מדריכים – הראשון היה HADLEY (הדלי) , 27832712459 +                                                                       השני היה MARIUS  (מריוס),  27828814146 +

שניהם היו מצויינים, עם אנגלית ברורה, עם ידע נרחב על המדינה, ידעו להסביר על המקומות שראינו וכמובן סיפרו ושיתפו אותנו במצב הפוליטי חברתי הלא פשוט במדינה. אני ממליצה עליהם בכל פה. כל בעיה או בקשה שביקשנו התמלאה וכובדה. ניתן גם להתקשר איתם ישירות לגבי טיולים.

קיפטאון – מקסימה, מוקפת מים ומיפרצים יפים, קיראו האינטרנט, יש בלי סוף המלצות. הטיפ היחיד שאתן לכם קשור להר השולחן – על ההר יש מיקרו אקלים. אתם יכולים לעלות למעלה במזג אויר חמים ונעים ופתאום ללא כל אזהרה מוקדמת מזג האויר משתנה לקור קיצוני, רוח וגשם וזה מה שקרה לנו. לכן, קחו איתכם מעיל חם, כובע צמר וצעיף חם גם אם זה נראה לכם לא הגיוני.

ניקול הסוכנת אירגנה לנו את כל המסלול  כפי שאנחנו ביקשנו ממנה, הסיורים, בתי המלון שכולם היו מלונות בוטיק קטנים ומיוחדים. המסלול שלנו היה המסלול הקלסי של " דרך הגנים " לא אפרט אותו כי יש הרבה ברשת. אציין רק שני מקומות מיוחדים יותר. כל הטיולים מגיעים לאזור היין – פרנצ'וק ליום וממשיכים הלאה. אנחנו היינו במקום יומיים מלאים, אל תוותרו, תרגישו שאתם בארץ האגדות, אוירה אנגלית – צרפתית, מסעדות מצויינות,  סיורי יקבים, שווקים, ישנה הרגשה שאתם באירופה. קחו את רכבת היקבים שעוברת ועוצרת ביקבים שונים, כמו hop on hop off, נהדר.

מקום נוסף שאליו הגענו במקרה הוא ספארי ג'ירפות. זוהי שמורה פרטית שאינה כלולה כלל בטיולי הקבוצות, גם אנחנו הגענו במקרה לאחר ששייט דולפינים במוסול ביי בוטל בשל מזג האויר. הסוכנת המליצה ובדיעבד שמחנו מאד שהשייט בוטל. המקום יפה במיוחד, קבלת הפנים היתה מאד חמה , המדריך, שטפן, היה אדם יוצא דופן שחי את המקום בכל רמח איבריו וזה ניכר בהדרכה. מאד מאד ניהננו. לא לוותר !!!!! ראינו ג'רפות, אריות, זברות, אימפלה ועוד. במקום יש גם חדרי אירוח.

המקום נמצא ליד מוסול ביי  https://gardenroutesafaricamp.com/

סיבה נוספת לטיול פרטי הוא האוכל במובן, רוב הטיולים המאורגנים הם בחצי פנסיון, עם אוכל של בתי מלון, לעולם לא יוכלו להגיע לרמת אוכל של מסעדות שף. האוכל הי הנפלא, נהדר, טעים, כל הסופרלטיבים ועוד. לא התאכזבנו למרות הציפיות הגבוהות. המחירים נמוכים מאד מאד. ארוחה של שלוש מנות נדיבות ביותר עם יין ושתיה קלה במסעדת שף טובה עולה כ 100 ש"ח לזוג . את כל המסעדות מצאנו בעזרת המדריכים המצויינים שהיות לנו. הם הזמינו לנו מקום בכל ערב.

הביטחון – למען האמת מאד מזהירו אותנו לפני שנסענו. לא לקחנו תכשיטים, שעונים יקרים וכו'. בפועל, לא הרגשנו לרגע בחוסר בטחון או פחד. כמובן שלא היינו במקומות או שכונות מסוכנות וברוך השם הכל עבר בשלום. האנשים נחמדים מאד, השירות מצויין.