סלוניקי – המלצות, מדריכה ומתכון

חיפשנו נסיעה קצרה של סופ"ש, באתר של ישראייר היו דילים מצויינים,  בסלוניקי לא היינו, הסתכלנו מה יהיה מזג האויר, נראה מבטיח, והחלטנו לנסוע. נסענו בלי הרבה ציפיות וההפתעה היתה רבה.

נתחיל מהמלון – היינו במלון 5 כוכבים, (זו היתה העיסקה – טיסה + מלון + העברות), המלון היה     MET HOTEL,  מלון מצוין, חדרים לא גדולים אבל נחמדים מאד, עיצוב חדשני, שירות מעולה !!!! ארוחת בקר יוצאת מן הכלל, המלון לא נמצא במרכז, הוא מרוחק כ 2 ק"מ, יש שאטל כל שעה עגולה למרכז העיר. מומלץ

המדריכה – חיפשתי לפני הטיסה מדריכה באתר המטייל, היו הרבה המלצות על דייזי, החלטנו לקחת אותה, ולא הצטערנו. ביום בו הגענו לעיר דייזי חיכתה לנו בבית קפה במרכז, סיפרה מעט על העיר, טיילה איתנו כשעתיים וכל זאת ללא תמורה. למחרת הגיעה בשעה 10:00 למלון עם רכב, טיילנו איתה עד השעה 18:00 !!!!!! הטיול, לפי בקשתנו היה בדגש על החיים היהודיים בעיר. דייזי, מגיעה ממשפחה שנולדה בסלוניקי, עברה את כל תלאות הכיבוש הנאצי, חלקם נכחד בשואה וחלקם שרד. כמו כן טיילנו באתרי העיר השונים. היה יום מלא וגדוש בחויות. הסיור היה באנגלית טובה וברורה.                      מס. הטלפון של דייזי הוא – 306934888216 +  אפשר לשלוח לה ווטאספ.

לקחנו טיול מחוץ לעיר דרך ההמלצות של ישראייר עם המדריך רוני שהיה מצוין. נסענו צפון סלוניקי לאזור של מעיינות ומפלים מדהימים בעיר ADESSA  והאזור אכלנו ארוחת צהריים בפארק ציורי, כאילו שיצא מציור, וכמו כן היינו בבית הכנסת העתיק ביותר ביוון. הטיול מומלץ.

בעיר בעצמה טיילנו כמובן בטיילת הארוכה, ברחובות היפים עם חנויות מפתות, בלי סוף בתי קפה עם מאפים ועוגות שהיו ממש סכנה גדולה………

אציין בית קפה אחד מצוין עם אוכל נפלא – במרכז, בכיכר אריסטוטולס, שזו הכיכר המרכזית בעיר,  יש  מלון אלקטרה, מתחתיו יש בית קפה PLAISIR, אוכל יווני מודרני יותר, אוכל בינלאומי, עוגות שחבל על הזמן, שווה מאד מאד.

ישנו אזור לדדיקה (ladadica), זה אזור הטברנות, המוזיקה, והאוזו. היינו שם במסעדה, בהמלצת דייזי, Akron, ניהננו מאד מהאוכל, האוירה, המוזיקה. כייף.

הבאנו כמובן גבינת פטה טעימה מאד ושמן זית טעים,

ואי אפשר בלי איזה מתכון קטן, בבית הכנתי בורקסים טעימים מסלק עלים:

1 חב' בצק עלים חמאה מופשר, לחתוך לריבועים קטנים

1 חב' סלק עלים – לקצוץ קטן את העלים הירוקים, לשטוף היטב, לשפוך עליהם מים רותחים, לחכות כשתי דקות, לסנן, לקרר, לסחוט היטב. לערבב עם  150 ג' גבינת פטה מפוררת, 150 גבינת קשקוול מגורדת, 1 גביע יוגורט כבשים, פלפל גרוס. לערבב הכל. למלא את הריבועים, למרוח ביצה לפזר סומסום, לאפות עד הזהבה. מעולה!!!!!!!