טיולים מחוץ ללונדון

לונדון, אחד היעדים האהובים ביותר על הישראלים. לפני שנים לא רבות מחירי הטיסה היו גבוהים יחסית לערים אחרות באירופה אבל מאז כניסת טיסות ה  low cost, הטיסות לשם מפוצצות. רבים מאיתנו פוחדים לצאת מלונדון וזאת בשל הנהיגה בצד ימין. אכן סיבה מוצדקת אבל בהחלט ניתן להתגבר עליה. אנחנו מאד אוהבים את אנגליה, שנים רבות לא נסענו לשם בגלל הסיבה הזו בלבד (בצעירותו נסענו מספר פעמים והיה מצוין), אבל השנה לקחנו קרוז לאיים הבריטיים ואחרי שיכנוע עצמי רב החלטנו להמשיך בטיול לאנגליה.

ירדנו מהשייט, לקחנו את המכונית, בדקנו הכל, והתחלנו לנסוע. מרוב לחץ אסור היה להגיד מילה, לפתוח רדיו ולדבר. אבל לאט לאט השתחרר הגוף, ניזכרנו בנהיגה בניו זילנד והתחלנו להינות.

טיילנו בסאסקס וקנט שנימצאים מדרום ללונדון ועברנו לאזור קיימברידג׳ וצפונה לו.

בתי המלון

נסענו לכיוון המלון. כמה מילים על המלונות בטיול,  – לקחנו מלונות  של B&B, תשכחו ממלונות ה B&B שאתם מכירים. כיום אלה מקומות של  בתי מלון קטנים פרטיים ואישיים, שרק רוצים לפנק ולתת לכם הרגשה טובה של בית, יחס אישי, מגע עם אנשי המקום, וארוחות בקר ניפלאות. (לא שזה היה חסר לנו אחרי שייט של שבועיים ….),  כיוון שטיילנו באזורים כפריים התאים לנו בתי מלון קטנים (כולם קיבלו ציון של מעל 9 ב booking ובשאר האתרים).  אם אתם כאלה האוהבים מלון גדול ופחות אישי, חפשו מקום אחר.

בסאסקס היינו ב – Goudhurst מלון של B&B, שנמצא בעיר Tunbridfe, מומלץ ביותר. המקום והחדר היו מטופחים ומפנקים במיוחד, בעלי המקום עזרו מאד, נתנו טיפים מצויינים והרגשה נהדרת.  האזור נפלא לטיול, ובמרחק הליכה של כ- 10 ד׳ ישנם שתי מסעדות ניפלאות. שווה ביותר.

צפונית לקיימברידג׳ (נסיעה של  של 20 ד׳), היינו בכפר קטן , במקום בודד למדי. תחילה התאכזבנו אבל לבסוף  מאד ניהנינו מהשהות במקום. החדר היה מוצלח, בעלת המקום נחמדה, נתנה טיפים,  טיילנו באזורים שלא נימצאים במפת הטיולים השיגרתית באנגליה. הכרנו חבל ארץ אחר  וניהנינו מאד.

כולנו מכירים, היינו וטיילנו בעמק הלואר בצרפת. באזור סאסקס וקנט לא רבים טיילו ושמעו. כמות הטירות, הארמונות, הגנים והפארקים אדירה. לא פחות יפה מעמק הלואר.  יש עשרות רבות של אתרים יפהפיים בקנט  וסאסקס, השטחים של  הגנים גדולים ורחבי ידיים במיוחד, כל גן זה בערך כמו פארק הירקון ויותר, הם ירוקים, מטופחים, כמו תמונה, אין מספיק מילים לתאר את יופיים. כל רגע אמרתי   וואוו !! , כמה יפה !!!  בהתחלה אמרנו כי מספיק לנו לבקר  בטירה אחת, אבל היה כל כל יפה, ביחוד הגנים, המרהיבים.

אנחנו היינו בטירה של ווינסטון צ׳רצ׳יל, Chartwell,  היה מקסים ומעניין במיוחד, כל מי שקרא את הספר ״ אן בוליין האחרת״ ישמח לטייל הטירה שלה וגם מי שלא קרא, טירה שנשתמרה בדיוק כפי שהיתה לפני כ – 600 שנה, טירת לידס,  Leeds, שאותנו הירשימה  הכי פחות למרות גודלה, 2000 דונם !!!!  ועוד מספר טירות וארמונות שהמליצו לנו.

אם אתם מטיילים מספר ימים ומתכוננים לבקר באתרים שונים, כדאי לעשות את ה – national trust, זה גוף המכיל את רוב האתרים באנגליה, נותן חניה חינם באתרים, עולה 105£, ואחרי שלושה אתרים אתם מחזירים את ההשקעה ובשאר מטיילים חינם. חישבו על כך.

כמובן שבכל הדרכים ישנם כפרים קטנים ומקסימים שכיף לטייל בהם, הם נימצאים בתוך יער, חורשה, ליד אגם או נחל, יפה מאד. רצינו לנסוע גם לברייטון אבל לא הספקנו, לפעם הבאה.

באזור קיימברידג׳ ביקרנו  בעיר שלא הכרנו ולא שמענו את שמה  ely, נמצאת כחצי שעה צפונית לקיימברידג׳, עיר מרתקת עם קתדרלה מהגדולות והמרשימות ביותר שראינו, עיר ימיי ביניים, עם נהר מרשים ויפה וטיילת מקסימה עם הרבה מסעדות, בתי קפה, מסלול הליכה נעים. עיר שווה ביקור. נסענו לכיוון צפון,  לחוף אוקיינוס האדריאטי, הגענו לעיר קיט נפלאה Hunstanton, עם חוף ים יפה ורחב, צוקים, גאות ושפל מרשימים מאד. כמובן שטיילנו בקיימברידג׳ המהממת, יש מספיק חומר והמלצות באתרים השונים. מה שיש לי להוסיף הוא – לא להכנס עם הרכב הפרטי, תחנו באחד מחניוניי ה – Park&Ride, האוטובוס מביא אתכם למרכז קיימברידג׳, נוח מאד. ישנם הרבה סיורי חינם , טיילו הרבה ברגל, לא צריך יותר.

ביום האחרון נסענו לכיוון שדה התעופה לוטון, ישנו ליד שדה התעופה במלון נפלא  (המלצה בפוסט ניפרד), בדרך טיילנו ב – Wimpele Hall, בית מפואר (הבת של רודיארד קיפלינג), שמענו סיפור מעניין, טיילנו בפארק ענק עם הרבה גינות, פינות ירוקות ועצים מרשימים, בית קפה נחמד מאד, מומלץ.

לגבי ממסעדות, ביקשנו המלצות מבעלי המקום, אכלנו בהמלצתם בפאב המקומי שהיה קרוב מאד למלון, תמיד היה מעולה. זיכרו, חשוב מאד להזמין מקום, גם אם אומרים שאין צורך.

פאי רועים

נסענו לעיר עתיקה יפה מאד, Saint Albans, עיר עם אוירה של אנגליה הישנה והמסורתית, ממדרחוב עם חנויות מסוגננות, מסעדות ופאבים מקושטים, קתדרלה מרשימה, פארק ענק, היה סיום נפלא  לטיול.P1020636