קרואטיה וסלובניה עם ילדים

קרואטיה וסלובניה   17

השנה החלטנו לנסוע עם כל המשפחה לקרואטיה וסלובניה היפות. פעמים רבות נסענו לשם עוד מימי יגוסלביה שהיתה קיימת, וגם לאחר מכן, ולא בכדי, הטיסה קצרה, המדינות יפהפיות, טבע מדהים, אנשים נחמדים ועדיין מחירים שפויים, מה צריך יותר בטיול?

הפעם אתמקד במספר המלצות ולא במסלולים ממש כי לשם כך יש בלי סוף מידע ברשת.

כל מי שנוסע עם המשפחה משתמש בסידרת הספרים של ״המשפחה מטיילת״, ישנם ספרים למספר מדינות, הספרים נחמדים, די ממצים – אצלי במשפחה התלוננו שהוא שיטחי למדי, הבעיה הגדולה היא שכולם נוסעים עם אותו ספר ואז כל אתר מפוצץ בישראלים. ההמלצה הראשונה שלי היא – תשתמשו בספר אבל לא רק, נסו למצוא אתרים נוספים, מעניינים יותר וגם להשתמש במידע של המדינה עצמה באתרי התיירות של כל עיר.

נסענו כל המשפחה ל – 11 יום, נחתנו בלובליאנה, ושמנו פעמינו לכיוון פליטויצה. המלון שלנו היה בעיר קארלובץ׳, במרחק של שעה וחצי מפליטוויצה.

קרואטיה וסלובניה   15

המלון היה על שפת נהר, בחרנו את המלון כי היה מוצלח לילדים, עם חוף רחצה באגם, מרחבים למשחק וריצה, ליד פארק, חדרי משפחה גדולים, מוצלח מאד. עם ארוחת בקר טובה ומסעדה שהילדים מאד אהבו – היה אוכל בייתי – מרק עוף עם איטריות, שניצל, ספגטי בולונז וכו'.

קרואטיה וסלובניה   19

היינו 3 לילות בקרואטיה. יומיים טיילנו בפליטוויצה שאין הרבה מה לכתוב פרט לזה שזה אחד הפארקים היפים ביותר בעולם, כדאי להקדיש לו יומיים של טיול ושייט ניפלאים.

קרואטיה וסלובניה   18

קרואטיה וסלובניה   17

בעיר היפה  ראסטוק, ׁRASTOKE, בין קארלובאץ׳ ופליטוויצה,  שווה בהחלט עצירה, תעצרו באתר בעיר pod rastockim krovom שבעיירה, יש שם בית קפה uמסעדה נחמדים, חצר ענקית עם דשא, ספסלים ומתקנים שונים,מערה, מפלי מים, מקום נפלא להתרגעות.

קרואטיה וסלובניה   16

איפה אכלנו ? יומיים במלון ובעיר ראסטוק, מצאנו מסעדה נחמדה. מאד מאד מומלץ לאכול בפליטוויצה במסעדה הנמצאת בכניסה הראשונה. אכלנו שם מספר פעמים בעבר ולא התאכזבנו, הפעם לא יצא.

מקרואטיה שמנו פעמינו לסלובניה היפה, עם הגבעות הירוקות שלא נגמרות,

קרואטיה וסלובניה   5

נהרות, אגמים, מדינה מקסימה. התאכסנו למשך שבוע בדירות בבית אחד ליד בלד,      Apartments Zorč

קרואטיה וסלובניה  1 1

בעיירה בוהינסקה ביסטריקה,  bohinjska bistrica,  היינו בעבר בהרבה בתים באירופה אבל מעולם לא נתקלנו ביחס כמו שקיבלנו כאן. בעלת המקום, ניקיצ׳ה, אשה חמה, לבבית שרק רוצה לתת ולעזור לאורחים. הזמנו ארוחת בקר למשך השבוע, השפע שהיה על השולחן לא ניגמר, ביקשנו שתפסיק להגיש כי הכמות היתה מוגזמת והיא, הפצירה בנו להכין כריכים מכל מה שנשאר, והביאה עוד שלא ייחסר. הכנו מספר פעמים ארוחת ערב, בעלה של ניקיצ׳ה, הכין לנו את הגריל ואת הבשר, הביא יין, ובכלל לא הפסיקו לפנק. מומלץ ביותר.

איפה טיילנו בסלובניה – כמובן שבמערות פוסטויינה, וסקוציאן שהן חובה. היינו גם במערת קריזמה, לפי דעתי ודעת כל הילדים מיותר לחלוטין. ה״גימיק״ במקום שהולכים בחושך כמעט מוחלט, עם פנסים ומגפיים שמקבלים במקום. כמובן ש-90% היו ישראלים שהגיעו למקום בעקבות הספר. לא שווה את הנסיעה לשם.

העיר בלד כמובן עם האגם הציורי שלה, הטירה וקניון וינטגאר,

קרואטיה וסלובניה   1

שייט באגם אם בא לכם לכו מסביב לאגם – כשעה ורבע, רכבת קטנה המקיפה את האגם, פארק חבלים. וכמובן לא לשכוח לאכול את עוגת הקרם שניט המפורסמת.

קרואטיה וסלובניה   13

אם יש לכם זמן הקדישו לפחות 4 ימים מלאים פארק טריגלאב  park triglavski ובעמק סוצ'ה.

קרואטיה וסלובניה   7

הפארק הוא חגיגה ענקית של טבע יפהפה, הרים מושלגים, עמקים, קניונים, נהרות, אגמים ומפלים.

קרואטיה וסלובניה   9

הנסיעה לפארק היא מבלד והחזרה היא עם רכבת שעולים עם המכונית בעיר מוסט נא סוצ'י  most na soci,  הרכבת חוזרת לכיוון העיירה בה התגוררנו, כל יום בשעה 18:30, שימו לב להגיע מוקדם, בעונה מספר המכוניות רב ולא כולם מצליחים לעלות עליה. יש בלי סוף מידע ברשת על הפארק והעמק,

קרואטיה וסלובניה   8

אל תמהרו שם תיהנו מטבע בשיא הדרו. לכו למפלים, קחו בחשבון עליות לא קלות וממושכות, לכו בקניונים (לא של קניות….. זה מה שהנכדות שלנו חשבו…..), שוטו בנהר, באגם, תיהנו מטבע נפלא.

אגם בוהיני – אגם יפהפה שאפשר לבלות בו יום שלם בטיולי טבע, שייט ושחיה באגם.

קרואטיה וסלובניה   12

לובליאנה – עיר יפהפייה, תוססת, מערבית לגמרי, אין הרבה אתרים לראות אבל לא לוותר על העיר. אם מתאפשר לכם מומלץ להיות בעיר ביום שישי בצהריים, יש שוק אוכל מדהים !!!!

קרואטיה וסלובניה   4

כמו כן אל תוותרו על שהייה בעיר בשעות הערב, לא מאוחר מדי, החל מהשעה 18:00 העיר מתמלאת בלהקות שירה וריקוד ברחבי מרכז העיר, אין מילים לאוירה השמחה והעליזה.

קרואטיה וסלובניה   3

אוכל –   הכנו מספר פעמים לבד את הארוחה או אכלנו במסעדות איטלקיות בעיר בלד.

בלובליאנה אכלנו במסעדה נפלאה, אם יתאפשר לכם אל תוותרו !!! ג'וליה  jukija , האוכל היה גורמה אמיתי במחירים שפויים לגמרי.

קרואטיה וסלובניה   20

לשאלות והבהרות ניתן כמובן לפנות אלי ואשמח לענות לכם.